Aportaciones de la Teoría Fundamentada a la investigación en educación médica


Aportaciones de la Teoría Fundamentada a la investigación en educación médica
Adriana Olvera López a,b, *

a Subdirección de Investigación en Educación, Coordinación de Desarrollo Educativo e Innovación Curricular, UNAM, Ciudad de México, México.

b Posgrado en Educación en Ciencias de la Salud, UNAM, Ciudad de México, México.

Recibido: 16 de febrero de 2018. Aceptado: 27 de abril de 2018.

* Autor para correspondencia: Adriana Olvera López. Coordinación de Desarrollo Educativo e Innovación Curricular. Subdirección de Investigación en Educación Circuito Cultural de Ciudad Universitaria S/N. Edificio CIPPS, Centro de Investigación, Política, Población y Salud, 1er piso. Coyoacán C.P. 04510 CDMX. Tel: 5622-6666 Ext. 82300. Correo electrónico: adriana.olvera@unam.mx

Palabras Clave

Teoría Fundamentada, Investigación en educación médica.

Keywords

Grounded Theory, Medical education research.


Abstract

This review presents the subjects that attend the studies based on Grounded Theory 50 years after this method was incorporated in scientific field. It also presents a balance between the contributions and the pending for the future in medical education research from the origin of the data, educational actors, type of medical education and recurring themes.